Met drukwerk kan veel meer dan in de regel gebeurt. Maak gebruik van de onverwachte mogelijkheden en je blaast je doelgroep omver, terwijl je jouw merk op onvergetelijke wijze profileert! Ja, hoor ik je denken, kom eerst maar eens met een paar voorbeelden die mij ‘omverblazen’. Komen ze.
Stel, je wilt een wasmiddel promoten met de fijne geur als een van de verkoopargumenten. Zou het dan niet mooi zijn als het POS-materiaal de mogelijkheid van ‘scratch and sniff’ bood? Even krabben aan de wobblers en je ruikt het wasmiddel. Om dit te bereiken werken we samen met inktleveranciers die elke geur kunnen nabootsen in de inkt.
Jouw bedrijf wil zijn zeer groene doelstellingen uitdragen in een pamflet. Hoe leuk is het als je dit pamflet na lezing in een tuin of plantenbak kunt begraven in de wetenschap dat er bloemen uit zullen groeien. Papier waarin zaadjes zijn verwerkt. Het kan!
Nu we het toch over bloemen hebben. Papier kan op alle mogelijke manieren machinaal worden gevouwen. Een bloem is een mooie vorm, maar er kan natuurlijk veel meer. Hetzelfde geldt voor stansen. Elke vorm is mogelijk. Kom maar op met je idee!
Het kan ook zijn dat je werkt voor een bedrijf dat zaken laat verdwijnen. Denk aan ongedierte, onkruid of andere zaken waar on voor staat. Misschien laat jouw klant of merk wel jeugdpuistjes, roos, vlekken in kleding of krasjes in autolak verdwijnen. Hoe leuk is dan een foto die, nadat je hem verwarmt met je hand, deze ongein laat verdwijnen? Andersom kan natuurlijk ook: laat iets moois (of lelijks) tevoorschijn komen. Met thermogevoelige inkt.
Deze kennen we allemaal: de ansichtkaart van het meisje dat onder een bepaalde kijkhoek naar je knipoogt. Lenticular heet deze techniek waarmee je ook meerdere afbeeldingen in één beeld kunt plaatsen. Wie vindt dat nou niet leuk?!
Wie voor de modebranche werkt kan helemaal uitpakken. Met papiersoorten die leer, suède, katoen, velours en linnen op overtuigende wijze simuleren. Hoe voelt zo’n leren jack nu aan? Nou, zo. We kunnen zelfs het daadwerkelijke materiaal bedrukken en mailen, zoals we dat deden voor een producent die uitsluitend werkt met vegan leer.
U kunt ook kiezen voor veganistische inkt. O, u wist niet dat er dierlijke bijproducten, zoals gelatine, in inkt zitten? Is wel zo. Niet van de inktvis. Wel van koeien en varkens. Maar dat hoeft dus niet.
Beginnen de ideeën al te komen? Dan is onze opzet geslaagd!
We horen uw inspirerende en uitdagende vragen graag. Neem hier contact met ons op.