Wat wij onze klanten bieden is per definitie het resultaat van een goede samenwerking met onze leveranciers. Fulfilmentbureau Dukreuk in Rotterdam is er een van het eerste uur want daarmee werkten we al voordat Platform P uit Do Company ontstond. Nu, 15 jaar later, is de onderlinge samenwerking nog steeds top. In deze nieuwsbrief geven we u graag een inkijkje in wat zij voor ons – en u – doen. Daarvoor geven we het woord aan mede-oprichter Arnoud Dullemond van Dukreuk.

Wat doet Dukreuk?
Arnoud: ‘Wij zijn een bureau voor co-packing, fulfilment, direct mail producties, offset en digitaal drukwerk. Bij ons moet je zijn voor alles wat een machine niet kan. Dus we doen veel ompakwerk, displays opbouwen en vullen, mailings samenstellen, showpakketten maken en deze producten naar de distributiecentra van de eindklant brengen. Ons werk varieert van een gevulde envelop tot een display van 1.80 meter hoog, gevuld met flessen en glazen. Hoe gecompliceerder, hoe liever.’

Er staat geen groot machinepark bij Dukreuk?
‘Klopt. Het leeuwendeel van ons werk is handwerk dat we met vijftien man uitvoeren.
We hebben een snijmachine, stansmachine, couverteer machine.’

Waar komt jullie naam vandaan?
‘Simpel. Ik heet Arnoud Dullemond (Du) en richtte het bedrijf 15 jaar geleden op met Ger Kreukniet (Kreuk). We werkten allebei bij een grote drukker waar ook Richard van Haaren werkte. Hij ging naar Platform P en wij begonnen dit. Dus wij wisten al wat we aan elkaar hadden.’

Heb je een voorbeeld van een spannende opdracht die je voor Platform P uitvoerde?
‘Dat was een grote order voor het zomer POS-materiaal voor de winkels van Marlies Dekkers wereldwijd. Er zat een fout in de banners van 1 bij 2 meter die aan de winkelwanden zouden komen. Die moesten worden herdrukt, maar de deadline voor verzending bleef natuurlijk staan. In de loop van de middag kregen we herdrukte versies – ze hadden een lange droogtijd – maar al de volgende ochtend moesten ze deur uit. Terwijl het inpakken 12 uur zou kosten. Dus wij werkten die nacht door. Komt er om 23:00 uur iemand van Platform P langs met patat en drankjes! Dat illustreert hun betrokkenheid. Ze hoeven dat niet te doen, dus dat voelt heel solidair.’

Is dat uniek?
‘Ja, eigenlijk wel. Voor mij is de klant koning, maar veel opdrachtgevers gedragen zich uit zichzelf al zo. Die komen ook nooit kijken. Ze vragen hooguit: stuur even een foto. Die sturen ze dan ongezien door naar hun klant om daarmee hun betrokkenheid te tonen. Maar de jongens van Platform P komen zelf kijken of alles gaat zoals ze willen. Dat is samen-werken.’

Gaat er wel eens wat mis?
‘Ja, bij een grote opdracht voor een drankenmerk. Voor hen had Platform P in China sjaals en haarbanden besteld die een groter volume bleken te hebben dan door de fabrikant was opgegeven. Ze pasten niet in de dozen die we daarvoor hadden. Dus ik bel Platform P en er komt meteen iemand langs. Samen gingen we meten en bedachten we een oplossing. Die legden we vervolgens voor aan de klant die we via Facetime belden. In een paar zinnen is zo’n probleem dan getackeld.’

Is er een verschil tussen wat je doet voor de verschillende locaties van Platform P?
‘Ja, Breda doet veel drankendisplays. Utrecht heeft veel mailings, brieven met of zonder bobbel in de envelop. Ook werken zij voor een grote GGZ-instelling die hun reguliere drukwerk in de bestelmodule van Platform P heeft staan. Wij voeren dat uit en bezorgen het. Rotterdam kun je haast niet omschrijven, zij komen met een bonte mix waar de gekste dingen tussen zitten.’

Wat is de vreemdste opdracht die je voor Platform P deed?
‘Die bestond uit 500 emmers die wij mochten vullen met een fles schoonmaakmiddel, een zeem, een spons, een folder, een brochure en een waterflesje. Dat was een welkomstpakket voor nieuwe bewoners, aangeboden door een woningcorporatie.’

Wat vind je het leukst om te maken?
‘Ik vind veel leuk, vooral winkeldisplays omdat je die later in het echt tegenkomt. Mailings en kerstpakketten zijn ook leuk, maar die zie je nooit meer terug.’

Hoe zie je jullie toekomst?
‘Oplages worden lager, maar de producten worden mooier en meer gepersonaliseerd. Daardoor ontstaat meer werk dat niet machinaal kan worden verricht en dat is heel goed voor ons.’

Zo is Dukreuk een van onze betrouwbare partners waarvan wij de kracht en specialiteiten als geen ander kennen. Als u weet wat u wilt – en zelfs als u dat (nog) niet weet! – dan weten wij de juiste partij voor uw opdracht. Ons netwerk staat garant voor uw kwaliteit.

Heeft u een uitdaging voor ons, neem dan hier contact met ons op.

Terug naar het overzicht