Vera is terug!

Vera de Jong werkte van augustus 2017 tot augustus 2019 bij Platform P, locatie Rotterdam. Ze kwam toen vers van het Grafisch Lyceum. De branche en de werksfeer vond ze top, maar in haar rol als junior projectmanager kon ze niet alles wat ze wilde. Ze vertrok, om na twee jaar bij ons terug te keren in een nieuwe rol op een andere locatie.

Gefeliciteerd met je terugkeer! Maar waarom ging je weg?
‘Laat ik beginnen te zeggen dat ik het heel erg naar mijn zin had bij Platform P. Maar het was mijn eerste baan en ik had naast mijn opleiding aan het Grafisch Lyceum ook een driejarige verkoopopleiding tot verkoopspecialist gedaan. Dat maakte dat ik ook graag iets wilde doen met vormgeving en marketing. Toen ik na twee jaar bij Platform P daartoe de kans kreeg, greep ik die aan en vertrok in goed overleg.’

Dan laat de volgende vraag zich raden: waarom keerde je terug?
‘In die nieuwe baan was ik voor 90% bezig met online media en voor 10% met drukwerk. Maar die 10% vond ik het leukst! Print is tastbaar, is mooi, is verrassend. Het maken ervan gaf me de meeste voldoening. Dus ik wilde terug naar een meer verkoopgerichte functie in printmanagement en belde Richard van Platform P. Ik verwachtte niet dat er bij Platform P een baan voor me zou zijn, maar Richard zou me wel goede tips kunnen geven omdat hij me goed kent. Hij zou me terugbellen. Een uur later zei hij dat ik bij locatie Breda zou moeten solliciteren. En daar werd ik aangenomen. Als accountmanager, precies de functie die ik wilde.’

Een andere functie, maar ook een andere stad. Hoe is Breda?
‘Bij Platform P Breda is het net zo leuk als in Rotterdam en ik kende Maarten en Jelle die daar werken al goed, omdat alle vier locaties van Platform P hecht samenwerken. Maar de sfeer van Brabant, dat zachtere, past eigenlijk heel goed bij mij.’

En, valt er al een wapenfeit te melden?
‘Yeah, ik heb mijn eerste opdracht gescoord tijdens een voorstelrondje in het verzamelpand waar we zitten. Verder ben ik al mee geweest naar klanten en heb al een paar netwerkborrels achter de rug. Ik voel me helemaal thuis.’

Is drukwerk niet uit? Jij bent van de digitale generatie.
‘Als je een pakje thuiskrijgt, is het bedrukt. En als je een supermarkt inloopt, zie je overal banners en displays. Alles draait tegenwoordig om beleving en drukwerk is daar onmisbaar in. En wij kunnen echt alles!’

Terug naar het overzicht