Na jaren van volumedaling laat de grafische industrie voor het eerst sinds jaren een volumestijging zien. Dit jaar 2,5% en, naar verwacht, volgend jaar 2%, aldus Rabobank Cijfers en Trends. Wie zich onderscheidt met een specialisme en de klant centraal stelt, doet het goed. En dat geldt natuurlijk ook voor uw bedrijf. Drukwerk kan u hier zelfs bij helpen.
Bij Platform P zien we al jaren dat de drukwerkoplages dalen, maar dat wát er wordt geproduceerd, veel fraaier is dan voorheen en vaak ook uniek. Want wie anno nu kiest voor drukwerk, wil daarmee ook echt opvallen en een snaar raken. Kennis van de mogelijkheden in drukwerk wordt daarom steeds belangrijker. Ook al omdat de verschillende aanbieders zich steeds meer specialiseren in bepaalde klantvragen. Het kan hierbij gaan om productietechnieken, afwerking of snelheid, maar volgens Rabobank ook om ICT en aanverwante (online) dienstverlening zoals “databasebeheer, web-to-print, printing on demand of het leveren van een complete mediastrategie”.
Die behoefte aan online dienstverlening onderkenden wij al enkele jaren geleden. Toen startten wij met onze bestelmodule. Via deze portal kunnen onze klanten zelf hun vaste en licht-variabele drukwerk aanpassen, bestellen en op voorraad houden. GGZ-organisatie Altrecht is een van de klanten die hiermee de eigen communicatieafdeling ontlast door vestigingen zelf in staat te stellen divers drukwerk te bestellen. Een andere klant, de DVB bank, waarborgt hiermee dat medewerkers op alle wereldwijde vestigingen een uniform visitekaartje krijgen.
Met deze online tool lopen wij heel mooi mee in de door Rabobank geconstateerde trends waarin niet de pers maar de klant centraal staat en waarin ICT en online een grotere rol spelen. Een trend die drukwerk uit het dal trekt en een nieuw gezicht geeft!
Heeft u interesse in onze bestelmodule? U kunt hier contact met ons opnemen.